გადაყვანილი მგზავრთნაკადის მიხედვით, საქართველოს საავიაციო ბაზარის ლიდერი თურქული ავიაკომპანია Turkish Airlines-ია რომელიც 2018 წლის იანვარ-მარტის მონაცემებით ბაზრის 12 %-იანი წილის მფლობელია.
სამოქალაქო ავიაციის სააგენტოს მონაცემებით, 2018 წლის 3 თვეში Turkish Airlines-ი საქართველოს აეროპორტებში 101 ათას 91 მგზავრს მოემსახურა და შესაბამისად ქვეყნის აეროპორტების გავლით გადაყვანილი საერთო მგზავრთნაკადიდან 12%-ი მასზე მოდის.
თუმცა უნდა აღინიშნოს, რომ Turkish Airlines-მა ბოლო ერთი წლის განმავლობაში ამ ბაზრის 1 %-ი დაკარგა, ხოლო 2016 წლის იანვარ-მარტთან შედარებით კი 9%-ი.
2017 წლის იანვარ-მარტის მონაცემებით ავიაკომპანია გადაყვანილი მგზავრთნაკადის მიხედვით ბაზრის 13 %-ის მფლობელი იყო, ხოლო 2016 წლის იანვარ-მარტის მონაცემებით კი 21%-ის.
2018 წლის პირველი კვარტლის მონაცემებით, 2017 წლის პირველი კვარტლის მონაცემებისგან განსხვავებით, გადაყვანილი მგზავრთნაკადით მეორე ადგილზეა Georgian Airways-ი, რომელმაც ამ პოზიციაზე Ukraine International Airlines-ი (flyuia) ჩაანაცვლა. 2018 წლის იანვარ-მარტის მონაცემებით, Georgian Airways-ის ბალანსზეა საერთო მგზავრთნაკადის 11%-ია. 2017 წლის იანვარ-მარტის მაჩვენებლებით კი კომპანია 8%-იანი წილის მფლობელი იყო, 2016 წლის ანალოგიური პერიოდის სტატისტიკური მაჩვენებლებით კი 9%-ის. 2018 წელის პირველ სამ თვეში Georgian Airways-ი სულ 89 ათას 833 მგზავრს მოემსახურა.
გადაყვანილი მგზავრთნაკადის მიხედვით, რეიტინგში მე-3 ადგილზე ამჯერად უნგრული ავიაკომპანია Wizz Air-ია, რომელიც ბაზრის 9%-ის მფლობელია. ავიაკომპანიამ 2018 წლის იანვარ-მარტში 2017 წლის იანვარ-მარტთან შედარებით ბაზრის წილის 1%-იანი ზრდა დააფიქსირა, ხოლო 2016 წლის იანვარ-მარტთან შედარებით კი 5%-იანი ზრდა. 2018 წლის იანვარ-მარტში Wizz Air-ი სულ 73 ათას 187 მგზავრს მოემსახურა.
2018 წლის პირველი კვარტლის სტატისტიკით, საქართველოს ავიაბაზრის 7%-იანი წილის მფლობელი Flydubai-ა, რომელმაც ერთ წელიწადში პოზიციები 1%-ით დათმო, ხოლო 2016 წლის პირველ კვარტალთან შედარებით კი ზრდამ 1%-ი შეადგინა.
2018 წლის იანვარ-მარტში საქართველოს აეროპორტებში Flydubai მოემსახურა და ავიაკომპანიამ დანიშნულების ადგილზე გადაიყვანა 53 ათას 575 მგზავრი, რაც საქართველოს აეროპორტებიდან გადაყვანილი მგზავრების 7 %-ია. 2017 წლის იანვარ-მარტის მონაცემებითაც, გადაყვანილი მგზავრების რიცხოვნობით, არაბეთის გაერთიანებული საემიროების ავიაგადამზიდავი ბაზრის 8%-ის მფლობელი იყო, 2016 წლის იანვარ-მარტის მონაცემებით კი კომპანია საქართველოს აეროპორტებიდან გადაყვანილი საერთო მგზავრთნაკადის 6%-ს მოემსახურა.
სტატისტიკური ინფორმაციის მიხედვით, 2018 წლის იანვარ-მარტში რეგულარული რეისებით გადაყვანილი მგზავრების რიცხოვნობით, ბაზრის 6%-ს აკონტროლებს flyuia, 5%-ს Aeroflot-ი, ხოლო 4-4%-იანი წილის მფლობელები არიან: Pegasus Airlines-ი, Pobeda Airlines-ი, S 7 და Ural Airlines-ი.
გადაყვანილი მგზავრთნაკადის მიხედვით, საქართველოს ავიაბაზრის 3-3%-იანი წილის მფლობელები არიან: Air Arabia, Zagros Airlines-ი, Qatar Airways-ი და Qeshm Air-ი.
2018 წლის სამი თვის მონაცემებით, ბაზრის 2-2%-იანი წილის მფლობელები არიან: AZAL-ი, ATA Airlines-ი, Belavia, Air Astana, Lufthansa და LOT-ი.
2018 წლის იანვარ-მარტის მაჩვენებლებით, რეგულარული და არარეგულარული რეისებით გადაყვანილი მგზავრთნაკადის მიხედვით, ბაზრის 89%-ი უცხოურ ავიაკომპანიებზე, ხოლო 11%-ი ეროვნულ ავიაგადამზიდავზე მოდის.
2017 წლის იანვარ-მარტის სტატისტიკური ინფორმაციის მიხედვით კი 92%-ი უცხოურს, ხოლო 8%-ი ადგილობრივ ავიაკომპანიებს ეკავა.
შეგახსენებთ, რომ 2018 წლის იანვარ-მარტის მონაცემებით საქართველოს აეროპორტებში მგზავრთნაკადი 35%-ით გაიზარდა.
PS. აღსანიშნავია, რომ ამა თუ იმ ავიაკომპანიისთვის პროცენტული მაჩვენებლის კლება ხშირად არ ნიშნავს იმას, რომ ავიაგადამზიდავს მგზავრთნაკადი შეუმცირდა. უბრალოდ გაზრდილი მგზავრთნაკადის ფონზე ამა თუ იმ კომპანიის წინა წილის კორეტირება ხდება.