მთავრობა სადაზღვეო კომპანიას, სამედიცინო დაწესებულებასა და პაციენტს შორის წარმოქმნილ პრობლემებს სისტემაში ე.წ. პროტოკოლების დანერგვით გადაწყვეტს. როგორც ჯანდაცვის მინისტრი ზურაბ ჭიაბერაშვილი აცხადებს,თამაშის ახალი წესები უკვე შემუშავებულია.
"დოკუმენტი არეგულირებს მხოლოდ ის სფეროს, სადაც სახელმწიფო ფული იხარჯება. საუბარია იმ პროგრამებზე, სადაც სახელმწიფო დებს თანხებს. ჩვენი დოკუმეტის ძირითადი ამოცანაა, მოსწესრიგდეს სამართლებლივი ურთიერთობები სადაზღვეო კომპანიასა და სამედიცინო დაწესებულებას შორის იმგვარად, რომ ფინასური დავალიანებები აღარ წარმოიქმნას. რაც ხშირად აისახებოდა იმგვარად, რომ მედპერსონალზე ხელფასები დაგვიანებით გაიცემოდა. ჩვენ აქტიურად ვიმუშავებთ კლინიკებში სამედიცინო მომსახურეობის სტანდარტების დანერგვაზე. საუბარია ე.წ, გაიდლაინებზე და პროტოკოლებზე. პროტოკოლი არის პროცედურა: როდესაც ადამიანი შეაღებს საავადმყოფოს კარს, რა ოპერაციები უნდა ჩატარდეს იმისთვის, რომ შესაბამისი სამედიცინო მომსახურეობა მივიღოთ. ესაა ის, რის მიხედვითაც მოქმედებს ექიმი. პროტოკოლების დანერგვა ყველა მხარისთვის მომგებიანია და პირველ რიგში პაციენტისთვის. მაგალითად, თუ პაციენტმა იცის, რომ მას საერთაშორისოდ აღიარებული სტანდარტების მიხედვით მკურნალობენ, ის უკვე დარწმუნებულია, რომ მისთვის კეთდება ყველაფერი. ეს კარგია ექიმებისთვისაც, რადგანაც იმ შემთხვევაშიც კი, თუ პაციენტს უჩნდება პრეტენზია სამედიცინო პერსონალთან, გვაქვს იმის საშუალება, რომ შევამოწმოთ, რამდენად სამართლიანია პაციენტის პრეტენზია. ანუ შემოწმდება ის მკურნალობა, რომელიც ექიმმა ჩაატარა. პროტოკოლის დანერგვა ექმისთვისაც თავდაცის საშულებაა, რომ არ იყოს უსაფუძვლო ბრალდებები", - აცხადებს ჭიაბერაშვილი.
მისი განმარტებით, დღევანდელი მდგომარეობით, ბევრია შემთხვევა, როდესაც სადაზღვეო კომპანია და სამედიცინო დაწესებულება არკვევენ, უნდა დაფაროს თუ არა სადაზღვევო კომპანიამ იმ მომსახურეობის საფასური, რომელიც პაციენს გაეწია.
"ეს დავა რომ უსასრულო არ იყოს, აუცილებელია, პროტოკოლი არსებობდეს, ავტომატურად ურთიერთჩათვლა მოხდეს და მათ შორის ადვილი იქნება ფინანსური ანგარიშსწორებაც", - აცხადებს ჭიაბერაშვილი.