შემოვლითი რკინიგზის შეჩერებული მშენებლობა დღეს საქართველოს პრეზიდნტმა მიხეილ სააკაშვილმა და თბილისის მერმა გიგი უგულავამ დაათვალიერეს.
ახალი სარკინიგზო მაგისტრალით, რომლის მშენებლობა 2010 წელს დაიწყო რკინიგზა თბილისის ზღვის გავლით გავიდოდა ქალაქიდან. შემოვლითი რკინიგზის პროექტის განხორციელებით, გადაიჭრებოდა სატრანსპორტო გადაზიდვებთან დაკავშირებული ეკოლოგიური პრობლემები და ქალაქი აღარ იქნებოდა ხელოვნურად ორ ნაწილად გაყოფილი, რაც რკინიგზით არის გამოწვეული. თბილისის ცენტრალურინაწილი ტრანსპორტისგანაც მნიშვნელოვნად განიტვირთებოდა.
პროექტის ფარგლებში, დაგეგმილი იყო დიდუბის რკინიგზის სადგურიდან ნავთლუღის სადგურამდე არსებული ტერიტორიის, რკინიგზის ხაზისა და შესაბამისიინფრასტრუქტურისგან გამოთავისუფლება, აღნიშნული ტერიტორიის ათვისება და საქალაქო სატრანსპორტო დერეფნად გამოყენება. გამჭოლი მაგისტრალი, დავით აღმაშენებლის ხეივანს კახეთის გზატკეცილთან დააკავშირებდა.
გამოთავისუფლებულ 100 ჰექტარამდე ტერიტორიაზე მაღალიკატეგორიის მრავალფუნქციური, საზოგადოებრივ-საქმიანი სივრცე ჩამოყალიბდებოდა. ქალაქში გაჩნდება ახალი თანამედროვე არქიტექტურული სტანდარტების შესაბამისი ცენტრი, რომლის ფართო შემოქმედებითი განვითარების საშუალება მიეცემოდათ, როგორც ქართველ, ისე უცხოელარქიტექტორებს.
გამოთავისუფლებული ტერიტორიის განაშენიანება, ხელს შეუწყობდა დამატებითი სამუშაო ადგილების შექმნას.
სარკინიგზო მაგისტრალის გადატანის პროექტის ჯამური ღირებულება280 მილიონ ევროდ იყო შეფასებული. პროექტის განხორციელებას ევროპის რეკონსტრუქციისადა განვითარების ბანკი, ევროპის საინვესტიციო ბანკი და საქართველოს რკინიგზის კომპანია აფინანსებდა.
სამუშაოებს საერთაშორისო ტენდერში გამარჯვებული ჩინურიკომპანია ახორციელებდა. ამ ეტაპზე უკვე აშენებულია: სარკინიგზო გვირაბები, საყრდენი კედლები, ხიდები, მოეწყო სპეციალური ვაკისი, სადაც ლიანდაგები უნდა განთავსებულიყო და განხორციელდა სხვა უამრავი სამუშაო.
საქართველოს მთავრობამ შემოვლითი რკინიგზის პროექტის განხორციელებაზე უარი თქვა და მიიღო გადაწყვეტილება არსებული მშენებლობები დაეკონსერვებინა.