სოფლის მეურნეობის მინისტრმა დღეს აშშ-ში ვიზიტის შედეგები შეაჯამა. დავით კირვალიძის განცხდებით, სამუშაო ვიზიტის ძირითადი მიზანი ამერიკა-საქართველოს ბიზნეს-საბჭოს საუბილეო სხდომაში მონაწილეობა იყო. აღნიშნული საბჭოს ერთ-ერთ პრიორიტეტს ორ ქვეყანას შორის ბიზნეს-ურთიერთობების გაღრმავება წარმოადგენს. „მე კიდევ ერთხელ მინდა აღვნიშნო, რომ ამერიკის შეერთებული შტატები არის, იყო და რჩება საქართველოს უმნიშვნელოვანეს სტრატეგიულ პარტნიორად, ასევე სოფლის მეურნეობის დარგში ძირითად დონორად და მხარდამჭერად", - აღნიშნა დავით კირვალიძემ.
მინისტრის განცხადებით, ახლა დროა საქართველოში იმატოს ამერიკულმა კერძო ინიციატივებმა. ამიტომ, ამერიკელი ბიზნესმენებისთვის საინტერესოა საქართველოს მთავრობის პოზიცია ქვეყანაში საინვესტიციო კლიმატთან დაკავშირებით. „ჩვენი მესიჯი იყო ძალიან ნათელი: საქართველოს მთავრობა ყველა ინვესტორს - როგორც ქართველს, ისე უცხოელს - შეუქმნის ბიზნესის წარმოებისთვის საუკეთესო გარემოს",- განაცხადა მინისტრმა.
დღევანდელ პრესკონფერენციაზე, დავით კირვალიძემ ასევე ისაუბრა შეხვედრებზე შეერთებული შტატების სახელმწიფო დეპარტამენტში და ამერიკის საერთაშორისო განვითარების სააგენტოში (USAID), რომელიც სოფლის მეურნეობის კუთხით საქართველოში ერთ-ერთი უმსხვილესი დონორია და მომავალი წლების განმავლობაში საქართველოს სოფლის მეურნეობაში 40 მილიონი დოლარის ინვესტიციას განახორციელებს. ამ ეტაპზე მიმდინარეობს პრიორიტეტების ზუსტი განსაზღვრა, თუმცა უკვე ცნობილია, რომ თანხის ძირითადი ნაწილი საირიგაციო სისტემის (სართვისის და ტირიფონის სარწყავი არხების სრული რეაბილიტაცია) გაუმჯობესების პროექტს მოხმარდება. ასევე, პრიორიტეტებს შორის იქნება კერძო-სერვის ცენტრების განვითარება, რომელიც აღიჭურვება სასოფლო-სამეურნეო ტექნიკის ავტო-პარკით და ამასთან, ქართველ ფერმერებს საკონსულტაციო მომსახურებას შესთავაზებს. მინისტრის განცხადებით, მსგავსი ცენტრები დღეს საქართველოში 21-ია და საჭიროა ეს რიცხვი ასამდე გაიზარდოს.
მინისტრმა დეტალურად ისაუბრა აშშ-ის სოფლის მეურნეობის დეპარტამენტში (USDA), მსოფლიო ბანკში და ბიზნეს-სექტორის წარმომადგენლებთან გამართულ შეხვედრებზე. დავით კირვალიძემ ყურადღება გაამახვილა ამერიკულ ბაზარზე ქართული ღვინის პოპულარიზაციის მნიშვნელობაზე. „მომავალი წლიდან ღვინის ეროვნულ სააგენტოსთან ერთად დავიწყებთ ძალიან ინტენსიურ მარკეტინგულ კამპანიას იმ მიზნით, რომ ქართული ღვინო უფრო მასშტაბურად იყოს წარმოდგენილი და ათვისებული ამერიკულ ბაზარზე", -განაცხადა დავით კირვალიძემ.
შეგახსენებთ, რომ სოფლის მეურნეობის მინისტრი დავით კირვალიძე ამერიკის შეერთებულ შტატებში სამუშაო ვიზიტით 11-15 დეკემბერს იმყოფებოდა.