იურიდიულ საკითხთა კომიტეტი მომდევნო სხდომაზე, დახურულ ფორმატში იური ვაზაგაშვილისა და ზურაბ ვაზაგაშვილის საქმეებთან დაკავშირებით ინფორმაციას შინაგან საქმეთა სამინისტროსა და მთავარი პროკურატურის წარმომადგენლებისგან მოისმენს. აღნიშნული წინადადება დღევანდელ სხდომაზე კომიტეტის წევრმა, ზაქარია ქუცნაშვილმა დააყენა და მას კომიტეტის სხვა წევრებმაც მხარი დაუჭირეს. სხდომის ჩატარების ზუსტი დრო მოგვიანებით გახდება ცნობილი.
ამავე დროს, კომიტეტის სხდომაზე განხილული იქნა მთავრობის მიერ რატიფიცირებისთვის წარმოდგენილი "ადამიანის უფლებათა და ძირითად თავისუფლებათა დაცვის კონვენციაში ცვლილებების შეტანის შესახებ მე-15 ოქმი". ცვლილებით კონვენციის პრეამბულას ემატება ჩანაწერი, რომლის მიზანია კონვენციის სისტემის ხელმისაწვდომობისა და გამჭვირვალობის ხელშეწყობა და სასამართლოს მიერ მის პრეცედენტულ სამართალში განვითარებული შეფასების ფარგლების დოქტრინასთან შესაბამისობაში დარჩენა. ამასთანავე, კონვენციის 21-ე მუხლს დაემატა მე-2 პუნქტი, რომლის თანახმადაც, მოსამართლეთა არჩევისათვის წევრი სახელმწიფოს მიერ წარდგენილი კანდიდატის ასაკი უნდა იყოს 65 წელზე ნაკლები. აღნიშნული ცვლილებიდან გამომდინარე, კონვენციიდან ამოღებული იქნება პუნქტი, რომელიც ადგენდა მოსამართლედ მუშაობის ზედა ასაკობრივ ზღვარს -70წელს.
ცვლილება შედის კონვენციის 30-ე მუხლში, რომლის თანახმად, მხარეები ვეღარ შეძლებენ შეეწინააღდეგონ სასამართლოს პალატის მიერ დიდი პალატისთვის იურისდიქციის დათმობას. კონვენციის 35-ე მუხლში განხორციელებული ცვლილების შედეგად, ეროვნული სასამართლოების საბოლოო გადაწყვეტილების მიღების დღიდან ადამიანის უფლებათა ევროპულ სასამართლოში საჩივრის შეტანის 6-თვიანი ვადა შემცირდა 4 თვემდე. კონვენციაში შეიცვალა ის პუნქტი, რომელიც მოიცავს ინდივიდუალური აპლიკაციის მისაღებობის კრიტერიუმს ,,მნიშვნელოვანი ზიანის" შესახებ და ამოღებული იქნა პირობა, რომ საქმე ეროვნული სასამართლოს მიერ სათანადოდ უნდა ყოფილიყო განხილული . ამავე დროს, ძალაში დარჩა მოთხოვნა საჩივრის არსებითი განხილვის შესახებ, თუ ადამიანის უფლებათა დაცვა ამას მოითხოვს. აღნიშნული ცვლილებების შედეგად, ადამინის უფლებათა ევროპული სასამართლო აღარ განიხილავს ისეთ შემთხვევებს, როდესაც აპლიკანტს მიადგა უმნიშვნელო ზიანი, გარდა იმ შემთხვევისა, რომელსაც თვითონ ეს პუნქტი უშვებს.
იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა ასევე განიხლა მთავრობის მიერ რატიფიცირებისთვის წარმოდგენილი "ადამიანის უფლებათა და ძირითად თავისუფლებათა დაცვის კონვენციის მე-16 ოქმი" და მისი თანმდევი საკანონმდებლო პაკეტი.
„ადამიანის უფლებათა და ძირითად თავისუფლებათა დაცვის კონვენციის მე-16 ოქმი" შესაძლებლობას აძლევს ხელშემკვრელი მხარეების უმაღლესი ინსტანციის სასამართლოებს და ტრიბუნალებს, რომ ადამიანის უფლებათა ევროპულ სასამართლოს მიმართონ საკონსულტაციო დასკვნისათვის იმ პრინციპულ საკითხებზე, რომლებიც ეხება კონვენციითა და მისი ოქმებით გათვალისწინებული ადამიანის უფლებებისა და თავისუფლებების გამოყენებასა და განმარტებას. ეროვნულ სასამართლოს უფლება ექნება საკონსულტაციო დასკვნისათვის მიმართოს მხოლოდ იმ საკითხზე და იმ საქმესთან დაკავშირებით, რომელიც მის მიერ განიხილება და არა ზოგადად კონვენციის ან კონვენციასთან დაკავშირებული მისი კანონმდებლობის ამა თუ იმ ნორმის განმარტებასთან დაკავშირებით.საქართველოს მხრიდან ოქმის სავალდებულოდ აღიარების შემთხვევაში, საქართველოს მხრიდან, საკონსულტაციო დასკვნისათვის მოთხოვნის წარმდგენ სასამართლოდ განისაზღვრება საქართველოს უზენაესი სასამართლო და საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლო. კონვენციიდან გამომდინარე შესაბამისი ცვლილებები შედის მთავრობის მიერ საკანონმდებლო ინიციატივის წესით წარმოდგენილ კანონპროექტებში: "საქართველოს სამოქალაქო საპროცესო კოდექსში ცვლილების შეტანის შესახებ", "საქართველოს ადმინისტრაციულ საპროცესო კოდექსში ცვლილების შეტანის შესახებ", "საქართველოს სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსში ცვლილების შეტანის შესახებ" და "საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოს შესახებ" საქართველოს ორგანულ კანონში ცვლილების შეტანის თაობაზე".
იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის წევრებმა "ადმინისტრაციული სახდელისაგან გათავისუფლების შესახებ" კანონში შესატან ცვლილებებზე იმსჯელეს, რომლის ინიციატორიც საქართველოს მთავრობაა. კანონპროექტით გათვალისწინებულია ადმინისტრაციული სახდელებისაგან იმ მოქალაქეების გათავისუფლება, რომლებმაც ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსის 130-ე მუხლის მე-4 ნაწილის „ა" ქვეპუნქტით ( უბილეთო მგზავრობა ტროლეიბუსით, ტრამვაით, ადგილობრივი საქალაქო რეგულარული სამგზავრო გადაყვანის ავტობუსით ან სამარშრუტო ტაქსით) ადმინისტრაციული სამართალდარღვევა ჩაიდინეს 2015 წლის 1 იანვრამდე და რომელთა მიმართაც ადმინისტრაციული სახდელის დადების შესახებ დადგენილება ამ კანონის ამოქმედებამდე არ აღსრულებულა.
იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა მხარი დაუჭირა განხილული საკითხების პლენარულ სხდომაზე გატანას.