თარიღი    დრო

Buta Airways-ი ქართულ ბაზარზე AZAL-ს ანაცვლებს

საქართველო, თბილისი - 15:11 08.18.2017 3079

ქართულ ავიაბაზარზე AZAL-ს ამავე ავიაკომპანიის სტრუქტურის ქვეშ დაფუძნებული „ლოუკოსტერი“ "Buta Airways-ი ანაცვლებს. Buta Airways-ი ბაქო-თბილისი-ბაქოს საჰაერო ხაზზე რეგულარული რეისების შესრულებას 1-ელი სექტემბრიდან დაიწყებს.

“აზერბაიჯანის ავიახაზების“ (AZAL) პრეზიდენტის თანაშემწე საზოგადოებასთან ურთიერთობის საკითხებში პაშა კესამანსკი "ჯი-ეიჩ-ენ"-თან საუბარში აცხადებს, რომ Buta Airways-ი ქსელის გაფართოებით დაინტერესებულია და  თუ საქართველოში კომერციულად მიმზიდველი შეთავაზებები იქნება, ავიაკომპანია ახალი რეისის დამატებას არ გამოვრიცხავს.

 - საქართველოს ბაზარზე უკვე ოპერირებს ავიაკომპანია AZAL-, რომელიც 2016 წლის მონაცემებით, გადაყვანილი მგზავრების მიხედვით, ჩვენი ავიაბაზრის 2%- ფლობს. საქართველოს მიმართულებით Buta Airways- AZAL- ჩაანაცვლებს, თუ ორივე ავიაკომპანია განახორციელებს მგზავრთგადაყვანებს და ამით არსებული წილის გაზრდას შეეცდება?

- AZALJET-ის პროგრამის დასრულების შემდეგ (29 ოქტომბრიდან) ბაქო-თბილისი რეისებს ამ ეტაპზე მხოლოდ ButaAirways შეასრულებს. თუ იქნება მოთხოვნა გადაყვანებზე სხვა სეგმენტში, ავიაკომპანია AZAL-მა, შესაძლოა, განიხილოს ბაზარზე დაბრუნების საკითხი.

- თქვენი კომპანია საქართველოს მიმართულებით ფრენებს მხოლოდ თბილისის მიმართულებით ახორციელებს. რატომ შემოიფარგლებით მხოლოდ თბილისით და არ ამატებთ ბათუმს, მითუმეტეს, რომ ზაფხულის ტურისტულ სეზონზე ბათუმის მიმართულება აზერბაიჯანელი ტურისტებისათვის საკმაოდ მომხიბვლელია.

- ჩვენ რეგულარულად განვიხილავთ წინადადებებს ავიაკომპანიის ქსელის გაფართოების შესახებ. იმ შემთხვევაში, თუ ეს იქნება კომერციულად მიმზიდველი და გვექნება ტექნიკური შესაძლებლობები, ასეთი რეისის დამატებას არ გამოვრიცხავთ.

- ნახიჩევანისა და აჭარის მთავრობებს შორის შედგა შეთანხმება, რომ ტურისტულ სეზონზე საჰაერო მიმოსვლა დაიწყება. იცნობთ თუ არა ამ პროექტს და გეგმავთ თუ არა ნახიჩევანიდან ბათუმის მიმართულებით ფრენების განხორციელაბას?

- ოფიციალურად ჩვენს ავიაკომპანიას არ მიუღია არანაირი შეტყობინება, ან შეთავაზება. თუ ასეთი შეთანხმების დოკუმენტი არსებობს, ამით სარგებლობა ქართულ ავიაკომპანიებსაც შეუძლიათ. ჩვენ ამას მხოლოდ მივესალმებით და მაქსიმალურად ხელს შევუწყობთ ჩვენს კოლეგებს.

- ავიაკომპანია AZAL- საქართველოში ოპერირების საკმაოდ დიდი გამოცდილება აქვს. როგორია თქვენი შეფასებები, რამდენად მზარდია აზერბაიჯანსა და საქართველოს შორის მგზავრთნაკადი და რა დამატებითი ღონისძიებებია გასატარებელი, რომ მათი რიცხვი კიდევ უფრო გაიზარდოს?

- ბაზარი იზრდება და ჰეიდარ ალიევის საერთაშორისო აეროპორტის სატრანზიტო შესაძლებლობების გაზრდის გათვალისწინებით, სულ უფრო მეტი მგზავრი ირჩევს გზას ბაქოს გავლით და სარგებლობს როგორც AZAL-ის, ისე ალტერნატიული ავიაკომპანიების მომსახურებით.

- თქვენი შეფასებით, რამდენად კონკურენტულია საქართველოს ბაზარი?

- თბილისი-ბაქო-თბილისის მიმართულებით, AZAL-ის გარდა, ამ დროისთვის რეისებს სხვა ავიაგადამზიდავებიც ასრულებენ. ეს მგზავრებს აძლევს შესაძლებლობას, შეარჩიოს მისთვის ხელსაყრელი ავიაკომპანია - როგორც დროის, ისე ბიუჯეტის გათვალისწინებით.

- არსებულ მაჩვენებლებზე დაყრდნობით, გარდა ბაქოში ფრენებისა,  AZAL-ის რომელი მიმართულებებია საქართველოს მოსახლეობისათვის მიმზიდველი?

- თბილისიდან შეინიშნება ტრანსფერების დიდი ნაკადი პეკინის, ნიუ-იორკის, დუბაისა და რამდენიმე ევროპული მიმართულებით. ამასთან, ზამთრის სეზონზე (29 ოქტომბრიდან) ბაქო-ბანგკოკის რეისის გახსნის გათვალისწინებით, ჩვენ იმედი გვაქვს, რომ საქართველოს მოქალაქეების ინტერესი ამ მიმართულების მიმართ დიდი იქნება.

- დაბალბიუჯეტიანი ავიაკომპანია AZALJET-იც AZAL-ის შვილობილი კომპანიაა. რა განასხვავებს ერთმანეთისგან Buta Airways-სა და AZALJET- და რატომ გადაწყვიტა AZAL-მა ბაზარზე ორი „ლოუკოსტერითიყოს წარმოდგენილი?

- AZALJET იყო AZAL-ის დაბალბიუჯეტიანი ბრენდი. Buta Airways კი კომპანიის ცალკე სტრუქტურაა, საკუთარი შტატით, ავია ფლოტით და დამოუკიდებელი სატარიფო პოლიტიკით. ამ "ლოუკოსტერის" მოღვაწეობა მთლიანად გამოყოფილია სამგზავრო ავიაკომპანია AZAL-ისგან. Buta Airways-ის სრულყოფილი ამოქმედების შემდეგ, Azaljet-ის პროგრამა 29 ოქტომბრიდან მუშაობას შეწყვეტს.

 




konfliqtebi

ყველა სიახლის ნახვა...

komentari

ყველა სიახლის ნახვა...

dRis siaxleebi

ყველა სიახლის ნახვა

სარეკლამო ბანერი (250px)


arqivi


ბოლო სამი წლის განმავლობაში თქვენი პირადი შემოსავლები
გაიზარდა 81.8%
შემცირდა 15.1%
არ შეცვლილა 3.1%