თბილისის შემოვლითი რკინიგზის ბედი ერთი კვირის ვადაში გახდება ცნობილი. როგორც „საქართცველოს რკინიგზის“ გენერალურმა დირექტორმა მამუკა ბახტაძემ განმარტა, მათ მიერ შემუშავებულია 3 ვარიაცია, რომელიც თბილისის მერიაში უკვე გადაგზავნილია.
შესაბამისად პროექტი გადაწყვეტილებას უკვე დედაქალაქის მერიისგან ელოდება.
„ჩვენ გვაქვს კონსულტაციები მერიასთან, წარდგენილი გვაქვს პროექტი და მათგან ველოდებით პასუხს. „საქართველოს რკინიგზამ“ რამდენიმე ვარიაცია წარვადგინეთ. ველოდებით გადაწყვეტილებას მუნიციპალიტეტის მიერ. თუმცა ისიც უნდა ავღნიშნო, რომ თბილისის მერია დედაქალაქის გენერალური გეგმის შემუშავებაზე მუშაობს და ეს პროექტიც დროულად უნდა ჩაეწეროს ამ გეგმაში. ამიტომ საბოლოო გადაწყვეტილებას უახლოეს ხანებში ველოდებით“, აღნიშნა მამუკა ბახტაძემ.
მისივე განმარტებით, პროექტი თავის დროზე ექსპერტების მიერ იყო დაწუნებული.
„პროექტები თავის დროზე ექსპერტებმა დაიწუნეს, რადგანაც გამტარუნარიანობა მნიშვნელოვნად მცირდებოდა. ყველასთვის გასაგებია, რომ ჩვენი ქვეყნისათვის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობა უმნიშვნელოვანესი პროექტია, ამიტომ ჩვენ იმის ფუფუნება არ გაქვს, რომ ჩვენს რკინიგზაზე გამტარუნარიანობა შემცირდეს“, აღნიშნა „საქართველოს რკინიგზის“ გენერალურმა დირექტორმა.
როგორც ცნობილია, „საქართველოს რკინიგზამ” ავსტრიული კომპანია MC Mobility Consultants GmbH-ის მიერ მომზადებული კვლევის საფუძველზე, რკინიგზის ტექნიკურ-ეკონომიკური მაჩვენებლის გაუმჯობესების რამდენიმე სცენარი შეიმუშავა.
საქართველოს მთავრობამ თავის დროზე, შემოვლითი რკინიგზა 18 თვის ვადით დააკონსერვა და 18 თვიანი ვადა კი სექტემბრის ბოლოს ამოიწურა.
„აღნიშნული პროექტის სამშენებლო-საპროექტო სამუშაოებს ახორციელებდა საერთაშორისო ტენდერში გამარჯვებული კომპანია შპს „ჩინეთის რკინიგზის 23-ე ბიუროს ჯგუფისა“ და სს „ხიდმშენის“ ერთობლივი საწარმო. 2010 წლის 14 ივნისს გაფორმებული ხელშეკრულების საფუძველზე.
აღნიშნულ პროექტთან დაკავშირებით 2013 წლის 4 დეკემბერს გამართულ სხდომაზე იმსჯელა პრემიერ-მინისტრთან არსებულმა ეკონომიკურმა საბჭომ და მიღებულ იქნა გადაწყვეტილება შემოვლითი რკინიგზის ტექნიკურ-ეკონომიკური მაჩვენებლის გაუმჯობესების მიზნით დამატებით საპროექტო საპროექტო საინჟინრო კვლევების ჩატარების თაობაზე. ასევე საქართვერლოს მთავრობის 2014 წლის 26 მარტის განკარგულებით, მიზანშეწონილად იქნა მიჩნეული განკარგულების მიღების თარიღისთვის თბილისის შემოვლით რკინიგზაზე შესრულებული სამუშაოების კონსერვაცია 18 თვის გასნმავლობაში და ეთხოვა „საქართველოს რკინიგზას“ საპროექტო-საინჟინრო კვლევის უზრუნველყოფა, რათა აღნიშნული კვლევის საფუძველზე შემუშავებული ცვლილებების პროექტი წარდგენილ იქნას საქართველოს მთავრობისთვის განკარგულების მიღებიდან 18 თვის ვადაში“- აღნიშნულია ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს მიერ სექტემბერში მოწერილ ოფიციალურ წერილში, რომელიც თავის მხრივ „საქართველოს რკინიგზის“ ინფორმაციას ეყრდნობოდა.
2012 წლის შემდეგ, ახალმა მთავრობამ თბილისის შემოვლითი რკინიგზის პროექტი დაიწუნა, ის შეაჩერა, თუმცა როგორც აღმოჩნდა, ხელისუფლებამ პოზიციები შეიცვალა. თბილისის შემოვლითი რკინიგზა განსხვავებული მოდიფიკაციებით აშენდება.