კავკასიის კვლევითი რესურსების ცენტრმა“ (CRRC) „საერთაშორისო გამჭვირვალობა – საქართველოსთვის“ 2015 წლის 28 აპრილიდან 6 მაისამდე პერიოდში საზოგადოებრივი აზრის გამოკითხვა ჩაატარა.
კვლევის შედეგები აჩვენებს, რომ რესპონდენტთა რიცხვი, რომლებიც იღებენ სარეკლამო შეტყობინებებს მათი თანხმობის გარეშე 2013 წელთან შედარებით 11%-ით გაიზარდა და დღეს 78%-ს შეადგენს.
პარალელურად, სულ უფრო ნაკლები ადამიანი თვლის, რომ ასეთი ტიპის სარეკლამო შეტყობინებები სასარგებლო ან საინტერესოა. მეტიც, მათი რიცხვი, ვისაც ასეთი სარეკლამო შეტყობინებები აღიზიანებს 2013 წელთან შედარებით 14%-ით გაიზარდა და 35% შეადგინა.
,,საერთაშორისო გამჭვირავლობა-საქართველოს” ცნობით, მოქალაქეებს, რომლებიც თვლიან, რომ არ აქვთ სარეკლამო შეთავაზების მიღებაზე უარის თქმის საშუალება ან უარის თქმიდან 10 დღის განმავლობაში არ შეწყდა მათთვის შეტყობინების გაგზავნა, შეუძლიათ მიმართონ პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატს.
ინსპექტორი უფლებამოსილია დარღვევის აღმოჩენის შემთხვევაში კომპანია 3,000 ლარით დააჯარიმოს. 1 წლის განმავლობაში დარღვევის განმეორების შემთხვევაში ჯარიმა 10,000 ლარია.
პერსონალურ მონაცემთა დაცვის ინსპექტორის აპარატის მიერ ორგანიზაციისთვის მიწოდებული ინფორმაციის თანახმად, 2013 წლიდან დღემდე ინსპექტორს ჯამში 18 განცხადებით მიმართეს. მოქალაქეთა განცხადებების საფუძველზე ინსპექტორის აპარატმა 13 კომპანია შეამოწმა, რომელთაგანაც 4 კომპანია 3,000 ლარით დაჯარიმდა. აღსანიშნავია, რომ მიმართვიანობა წლიდან წლამდე მატულობს.
დამატებით, ინსპექტორის ინიციატივით 4 კომპანია შემოწმდა, სამი კომპანიის შემოწმება კი ახლა მიმდინარეობს. ამ კომპანიათა ნაწილში სამართალდარღვევა დაფიქსირდა.
2013 წლიდან დღემდე ინსპექტორის აპარატთან პირდაპირ მარკეტინგთან დაკავშირებით კონსულტაცია 25-მა სხვადასხვა ორგანიზაციამ გაიარა.