ხელისუფლება ცდილობს, კანონიერი სახე მისცეს მის მიერ „მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანების შესახებ" კანონში ცვლილებების შეტანის დროს ჩადენილ უკანონო ქმედებებს, ამ შესწორებით გაამართლოს "საკანონმდებლო მაცნეში" გამოქვეყნებული ტექსტის განსხვავება პარლამენტის მიერ მიღებული კანონის ტექსტთან. ამის შესახებ კოალიციის "არჩევნის თავისუფლებისთვის" განცხადებაშია აღნიშნული.
განცხადების თანახმად, სინამდვილეში კი, აქამდე ჩადენილ უკანონო ქმედებებს კიდევ ერთ უკანონობას უმატებს ხელისუფლება, რადგანაც გამოდის, რომ იუსტიციის მინისტრმა თავისი ბრძანებით საჯარო სამართლის იურიდიულ პირს - „საკანონმდებლო მაცნეს" საკანონმდებლო საქმიანობაში მიანიჭა ის უფლება, რაც აქამდე მხოლოდ პარლამენტს კანონის მესამე წაკითხვისას ჰქონდა.
"საკანონმდებლო მაცნემ" უკვე 4 იანვარს გაავრცელა განცხადება, სადაც აღნიშნავს, რომ „საკანონმდებლო მაცნეს" აღნიშნული უფლებამოსილება არ ვრცელდება საქართველოს კანონების ტექსტისა და საქართველოს პარლამენტის მიერ მიღებული სხვა ნორმატიული აქტების გამოქვეყნებაზე. პარლამენტის მიერ მიღებული აქტების მომზადების, განხილვისა და მიღების, ისევე, როგორც მათი გამოქვეყნების წესი განსაზღვრულია საქართველოს კონსტიტუციითა და საქართველოს პარლამენტის რეგლამენტით, რომელიც კანონის ძალის მქონე აქტია." ბუნებრივია, რომ ეს განცხადება კიდევ უფრო მეტ კითხვას აჩენს. საქართველოს კანონმდებლობით, საქართველოს ნორმატიული აქტები იყოფა საქართველოს საკანონმდებლო და კანონქვემდებარე ნორმატიულ აქტებად. ანუ იუსტიციის მინისტრის მიერ გამოცემული 2011 წლის N 157 ბრძანების მე 5 პუნქტი -"საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე უფლებამოსილია განახორციელოს ნორმატიულ აქტში რედაქციული სახის შეცდომის გასწორება..." აშკარად ითვალისწინებს სწორედ "საკანონმდებლო მაცნესთვის" პარლამენტის მიერ მიღებულ კანონში ცვლილებების შეტანის უფლებას", - აღნიშნულია განცხადებაში.
კოალიცია "არჩევნის თავისუფლებისთვის" მოუწოდებს საქართველოს მთავრობას და იუსტიციის სამინისტროს, მოიყვანონ იუსტიციის მინისტრის 2011 წლის N157 ბრძანება კონსტიტუციასთან შესაბამისობაში.
"ამასთან, ვიზიარებთ დიპლომატიური კორპუსის წარმომადგენლების მოსაზრებებს იმის თაობაზე, რომ უნდა გაგრძელდეს საარჩევნო გარემოს დახვეწის პროცესი. ამ მიზნით, კოალიცია ამზადებს სამართლებრივ დასკვნას როგორც ამ კანონზე, ასევე პარლამენტის მიერ მიღებულ სხვა აქტებზე, რომლის საფუძველზეც მომზადდება საკანონმდებლო წინადადებები პარლამენტის საგაზაფხულო სესიაზე წარსადგენად. ინიციატივა შეეხება როგორც „პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ" კანონში არსებული ხარვეზების აღმოფხვრას, აგრეთვე, იმ საკანონმდებლო აქტების მიღებას, რომელიც ხელს შეუწყობს საქართველოში სამართლიანი საარჩევნო გარემოს ჩამოყალიბებას. იმედს გამოვთქვამთ, რომ საგაზაფხულო სესიის დაწყებისთანავე პარლამენტი გამონახავს საშუალებას აღნიშნულ საკითხებზე არასამთავრობო ორგანიზაციებთან დიალოგის გასაგრძელებლად", - აღნიშნულია განცხადებაში.
კოალიცია მიიჩნევს, „პოლიტიკური გაერთიანებების შესახებ" კანონში ცვლილებების შეტანის დროს პარლამენტმა დაარღვია რეგლამენტით დადგენილი პროცედურა; საქართველოს პარლამენტმა კანონპროექტი მესამე მოსმენით ისე მიიღო, რომ პარლამენტის წევრებს ამ მუხლზე არც რედაქციული და არც შინაარსობრივი შენიშვნები არ გამოუთქვამთ; მოქალაქეთა პოლიტიკური გაერთიანების შესახებ" კანონში პარლამენტის მიერ მიღებული ცვლილებების რედაქცია პარტიების მიერ წინა წლის განმავლობაში კანონიერი გზით მიღებულ შემოწირულობებს უკანონოდ აცხადებდა; ამ მოვლენებიდან რამდენიმე დღეში - 3 იანვარს მასობრივი ინფორმაციის საშუალებებით გავრცელდა ინფორმაცია, რომ საქართველოს იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით, "საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე" უფლებამოსილი გახდა, განახორციელოს ნორმატიულ აქტში რედაქციული სახის შეცდომის გასწორება, რაც გულისხმობს ტექსტში ორთოგრაფიული და პუნქტუაციური შეცდომის ან შეცდომების გასწორებას, რითაც არ შეიცვლება ნორმატიული აქტის შინაარსი.
"ეს ცვლილება 29 დეკემბერს შევიდა ძალაში. ამ ფაქტმა ირიბად დაადასტურა, რომ პარლამენტის მიერ მიღებული კანონი, ქართული არასამთავრობოებისა და დიპლომატების პროტესტის საპასუხოდ უკვე კენჭისყრის შემდეგ ჩასწორდა", - იუწყება კოალიცია "არჩევნის თავისუფლებისთვის".