საქართველოს კონტროლის პალატამ განსაკუთრებული საჯარო ინტერესის ნუსხა და საქართველოს კონტროლის პალატის 2011 წლის პრიორიტეტები გამოაქვეყნა.
კონტროლის პალატის ინფორმაციით, შემუშავებულია განსაკუთრებული საჯარო ინტერესის ნუსხა, რომელშიც შესულია ყველა ის ღონისძიება ან პროგრამა, რომლებიც სახეოლმწიფოსათვის განსაკუთრებული მნიშვნელობისაა. ნუსხაში შესული პროგრამები და ღონისძიებები შეირჩევა კონტროლის პალატის მიერ განსაზღვრული 5 კრიტერიუმის მიხედვთ. ნუსხაში შესულია 10 ღონისძიება და პროგრამა.
„არც დაზღვეული მოსახლეობის, არც სამედიცინო პერსონალის და არც სახელმწიფოს ინტერესები არ არის უზრუნველყოფილი ჯანმრთელობის დაზღვევის სისტემით, იგი მხოლოდ სადაზღვევო კომპანიებისთვის არის ხელსაყრელი.
თბილისის ბიუჯეტს საქართველოს კონტროლის პალატის ახლად შექმნილი სპეციალური ჯგუფი მთელი წლის განმავლობაში გააკონტროლებს.
2 წლიანი პაუზის შემდგომ საქართველოს კონტროლის პალატა თავდაცვის სამინისტროსთან ერთად განსაზღვრავს იმ სამხედრო პროგრამებს, რომელთა შემოწმებაც 2011 წელს მოხდება.
2011 წელს საქართველოს კონტროლის პალატა შეამოწმებს სამედიცინო მომსახურების ტარიფების რეალობას."- განაცხადა კონტროლის პალატის თავმჯდომარემ ლევან ეჟაშვილმა.
განსაკუთრებული საჯარო ინტერესის ნუსხის გათვალისწინებით მოხდა საქართველოს კონტროლის პალატის 2011 წლის 10 პრიორიტეტის განსაზღვრა:
1 სახელმწიფო ბიუჯეტის სახსრებით წარმართული ჯანმრთელობის დაზღვევის პროგრამები.
ამ პროგრამების მიმართ დიდია საზოგადოების ინტერესი, რამდენადაც ემსახურება ერთის მხრივ, ჩვენი საზოგადოების ნაკლებადუზრუნველყოფილი ნაწილის სოციალური ყოფის გაუმჯობესებას, მეორე მხრივ, ადამიანის ჯანმრთელობის შენარჩუნების ფინანსური ხელმისაწვდომობის უზრუნველყოფას. ამასთან, მიუხედავად საკმაოდ შთამბეჭდავი მოცულობის საბიუჯეტო ხარჯებისა, შედეგის თვალსაზრისით დადებითი ტენდენციები არ გვაქვს არც სამედიცინო მომსახურების ხარისხის, არც მედპერსონალის ფინანსური პირობების და არც უფლებრივი ინფორმირებულობის კუთხით.
2. სოციალური უზრუნველყოფისა და დახმარების სისტემის მართვა.
სახელმწიფო ამ მიმართულებით ბიუჯეტის თითქმის მესამედს ხარჯავს, თუმცა სფერო სისტემურად ნაკლოვანია. ერთის მხრივ სახეზეა არასწორი და არაეფექტური მართვა: ბენეფიციართა გამართული ბაზების ფორმირებისა და მონიტორინგის სისტემური მოუწესრიგებლობა; ხოლო მეორეს მხრივ - უმწეოთა კატეგორიის ობიექტური შეფასების კრიტერიუმებისა და სისტემის არსებითი ნაკლოვანებები, რის გამოც სრულად ვერ ხერხდება ზუსტ სამიზნე ჯგუფებამდე (ვინც ყველაზე მეტად საჭიროებს განსაკუთრებულ ზრუნვასა და დახმარებას) საჯარო რესურსების დროულად და ეფექტურად მიწოდება.
3. სამედიცინო მომსახურების სისტემა და პროგრამები.
2011 წლის პრიორიტეტებში სამედიცინო მომსახურების სისტემისა და პროგრამების მოხვედრა განაპირობა 2010 წელს წარმართული აუდიტების შედეგად გამოვლენლმა შედეგებმა. დარღვევებმა დაგვანახა სისტემის არასწორი მართვა: ერთის მხრივ, სამედიცინო მომსახურების გაწევისა და მისი დაფინანსების მეთოდოლოგიის არსებითი ხარვეზები, და მეორეს მხრივ, პროგრამაში სამედიცინო დაწესებულებების მიერ კანონმდებლობის უგულვებელყოფას პირადი სარგებლის მიღების ან ანგარიშვალდებულების თავიდან არიდების მიზნით.
4. სოფლის მეურნეობის სფეროს მართვა და ფინანსური უზრუნველყოფა.
ჩატარებულმა აუდიტებმა სისტემის დაწესებულებებში გამოავლინა არასწორი მართვის შემთხვევები და სხვა კანონდარღვევები, რომლებსაც სისტემური მოწესრიგება სჭირდება. სისტემური მოწესრიგებისთვის კი საჭიროა პრობლემებისა და ნაკლოვანებების მონიტორინგი, იდენტიფიკაცია და სწორი გადაწყვეტილებების მიღება. ამასთანავე, სოფლის მეურნეობის განვითარებას აქვს როგორც ეკონომიკური, ასევე სოციალური მნიშვნელობა - სწორი და ეფექტური სისტემის ჩამოყალიბების შემთხვევაში არსებობს აგრობიზნესისა თუ აგრარულ დარგთან კავშირში მყოფი ბიზნესის სხვა მიმართულებების განვითარების საშუალება.
5. გარემოსდაცვითი ღონისძიებები და პროგრამები.
გარემოსდაცვითი რეგულაციების დაუცველობა, არაეფექტურობა და სისტემის გაუმართაობა შეიძლება გახდეს გარემოზე საგანგაშო ზემოქმედებისა და ტურიზმის განვითარების შემაფერხებელი ფაქტორი. ამასთან, სფეროს მოწესრიგებას და ეფექტური სისტემის ჩამოყალიბებას შეუძლია საქართველო აქციოს რეგიონულ ლიდერად, ან მნიშვნელოვნად აამაღლოს ქვეყნის ავტორიტეტი საერთაშორისო ასპარეზზე.
6. თავდაცვის სფეროს ფინანსური მართვა.
თავდაცვაზე მიმართული მნიშვნელოვანი საბიუჯეტო რესურსები განაპირობებს საზოგადოების დაინტერესებას აღნიშნული სფეროს ფინანსური უზრუნველყოფით. ამასთან, გადასახადის გადამხდელთა განსაკუთრებულ ინტერესს წარმოადგენს მათი სახსრებით ფორმირებული საბიუჯეტო ასიგნებები რამდენად ეფექტურად უზრუნველყოფს მათსავე უსაფრთხოებას.
7. მეცნიერების მხარდაჭერის სისტემა.
თანამედროვე ტექნოლოგიების განვითარება და გლობალური ეკონომიკის მდგომარეობა ცხადჰყოფს, რომ დღეის და სამომავლო გამოწვევაა ახალი მიმართულებების, ახალი ტექნოლოგიების გამოყენებით წარმოებული ბიზნესი; ბიზნესი, რომელსაც შეეძლება ნაკლები ხარჯებით მეტი ეფექტის მიღება. ამ მიმართულებით კი მეცნიერებას, ინოვაციებს, ახალ ტექნოლოგიებს განსკუთრებული მნიშვნელობა აქვს. ქვეყნის ინტელექტუალური პოტენციალი იძლევა ზრდის საშუალებას, სახელმწიფომ კი ხელი უნდა შეუწყოს ინოვაციას და ინტელექტუალური შრომის შედეგების კომერციალიზაციას, მეცნიერება მიმზიდველი უნდა გახდეს ახალი თაობსათვის და ინვესტიციებისათვის.
8. პრობაციის სისტემის მართვა.
მიმდინარე რეფორმის პირველი შედეგები უკვე არსებობს და უნდა მოხდეს მათი ანალიზი, გაკეთდეს დასკვნები და მიღებულ იქნეს შესაბამისი გადაწყვეტილებები.
9. სახელმწიფოს საგარეო ვალდებულებების მართვის სისტემა.
სახელმწიფოს საგარეო ვალდებულებები ყოველთვის იყო საზოგადოების განსაკუთრებული ინტერესის სფეროში. მომავალ წელს კონტროლის პალატა საკითხს სისტემურად შეისწავლის და საზოგადოებას მიაწვდის ინფორმაციამისი მდგრადობისა თუ ეფექტურობის შესახებ.
10. საჯარო ფინანსების მართვის რეფორმა.
სახელმწიფოს გაცხადებული გამოწვევა უახლოესი 4-5 წლის განმავლობაში არის საჯარო ფინანსების მართვის, საბიუჯეტო სფეროს მართვის რეფორმა. 2012 წლიდან საქართველოს მთავრობამ საქ2მიანობა პროგრამული ბიუჯეტით უნდა წარმართოს, რისთვისაც მუშაობა 2011 წელს უნდა დაიწყოს. პროგრამული ბუჯეტის დანერგვის კვალობაზე საქართველოს კონტროლის პალატამ უნდა დაიწყოს ეფექტიანობის აუდიტის წარმოება: პროგრამების ეფექტიანობის შეფასება. ამდენად საქართველოს კონტროლის პალატისთვის საჯარო ფინანსების მართვის რეფორმის მიმდინარეობა და შედეგები განსაკუთრებულად აქტუალურია.