,,ნაცმოძრაობა" სატყეო დეპარტმენტის თავმჯდომარის მოადგილის თამარ ფხოველიშვილის დაკავებას ეხმიანება. როგორც პარტიის მიერ გავრცელებულ განცხადებაშია აღნიშნული მთავრობის მცდელობა ფხოველიშვილის გადააბრალოს ორ მილიონზე მეტი ლარის გაფლანგვა არ შეესაბამება სინადვილეს.
,,ნაცმოძრაობის" ინფორმაციით, რამოდენიმე დღის წინ სახელმწიფო სახსრების დიდი ოდენობით (ორ მილიონზე მეტი ლარი) გაფლანგისთვის დააკავეს შპს „საქართველოს გაერთიანებული წყალ-მომარაგების კომპანიის" (სგწკ) ყოფილი მთავარი ბუღალტერი, ამჟამად სატყეო დეპარტმენტის თავჯდომარის მოადგილე თამარ ფხოველიშვილი. მთავრობა ამ შემთხვევას გარკვეული მოსაზრებებით არ ახმოვანებს.
,ორი წლის განმავლობაში ,,ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა" საზოგადოებას აცნობდა ბიძინა ივანიშვილის ოლიგარქიულ/კორუფციული მმართველობის კონკრეტულ სქემებს. ამ სქემების მეშვეობით ხდებოდა და ხდება „ქართული ოცნების" ლიდერების ნათესავებისა და მეგობრების დასაქმება, საბიუჯეტო თანხების გაფლანგვა და კორუფციული გარიგებების დადება. ამ განცხადებებზე მთავრობის მხრიდან არც ერთხელ არავითარი რეაქცია არ მოყოლია. ბოლო დროინდელმა და ბიძინა ივანიშვილის მხრიდან ღარიბაშვილი/თამაზაშვილის კლანის მიმართ განხიბლამ აიძულა მთავრობა გადაედგა გარკვეული ნაბიჯები. ორი დღის წინ განსაკუთრებული დიდი ოდენობის ქრთამის აღებისთვის დააკავეს თბილისის მუნიციპალიტეტის მერიის ზედამხედველობის სამსახურის აპარატის უფროსი ჯოკია ბოდოკია, ახლა კი თამარ ფხოველიშვილი. თუმცა, მთავრობის მხრიდან ხდება ამ ფაქტების, როგორც ერთეული იზოლირებული შემთხვევების წარმოჩენა და ცალკეული პიროვნებებზე გადაბრალება. რეალობა სულ სხვაა. საქმე გვაქვს კარგად გააზრებულ სისტემასთან და სქემასთან. წყლის ინდუსტრიის შემთხვევაში მოვლენები შემდეგ ნაირად ვითარდებოდა:
2014 წლის 13 თებერვლის მთავრობის სხდომაზე სამთავრობო გადაწყვეტილებით ნომერი 178 შეიქმნა სასმელი წყლის ინდუსტრიის განვითარების საკოორდინაციო საბჭო. საბჭო საქართველოში ბუნებრივი სასმელი წყლის ინდუსტრიის განვითარების ხელშეწყობის მიზნით შეიქმნა და მისი თავჯდომარე პრემიერ-მინისტრი ირაკლი ღარიბაშვილია, მოადგილე რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრი (ჯერ დავით ნარმანია და შემდგომ დავით შავლიაშვილი), ხოლო შემადგენლობაში სხვადადსხვა სამინისტროების წარმომადგენლებსა და ექსპერტებთან ერთად შპს „საქართველოს გაერთიანებული წყალ¬მომარაგების კომპანიის" (სგწკ) დირექტორი - ჯერ არჩილ ცაბუტაშვილი, ამჟამად გარემოს დაცვის მინისტრის მოადგილე და შემდეგ ვლადიმერ ლაზარიშვილი, 2012-14 წლებში შსს საპატრულო დეპარტამენტის უფროსი და მისი მოადგილე შედიან", -ნათქვამია პარტიის განცახდებაში.
ამასთან საპარლემნტო უმცირესობის ინფორმაციით, წყლის ინდუსტრია ღარიბაშილ/თამაზაშვილის ინტერესთა სფეროში შედიოდა, ხოლო რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრი, კი „ქართული ოცნების" ყოფილი აღმასრულებელი მდივნის ზვიად ჯანყარაშვილი უახლოესი მეგობარი და ბიზნეს პარტნიორია, ისევე როგორც არჩილ ცაბუტაშვილი.
,, ამავე კლანის გავლენის სფეროში შედიოდა შპს სგწკ. „ქართული ოცნების" მმართველობის პირველი წლის განმავლობაში ეს ორგანიზაცია მხოლოდ ნაცნობ-მეგობრების დასასაქმებლად იყო გამოყენებული. 2012 წლის 2 ოქტომბრის არჩევნებამდე სგწკ-ს შტატი 150 ერთეულს შეადგენდა, ხოლო ამჟამად კი 320 ერთეულია. სგწკ-ში დასასაქმებლად გამოცდილება, უნარი და პროფესიონალიზმი არ არის საჭირო, ამისათვის ირაკლი ღარიბაშვილის და მისი მეუღლის ნუნუს ახლობლობაა სავსებით საკმარისი. აგრეთვე აღსანიშნავია, რომ ამ ორგანიზაციის შესყიდვების სამსახურის უფროსი ღარიბაშილის ნათელ-მირონი ჯაბა შაგულაშვილია.
2014 წელს „გაერთიანებულ წყალმომარაგების" ფუნქცის გაფართოება გადაწყვეტილება იქნა მიღებული და საკორდინაციო საბჭოს შექმნა პირველი ნაბიჯია ამ მიმართულებით. ფაქტობრივად საბჭოს დახმარებით „გაერთიანებულ წყალმომარაგება" ახდენს სფეროსა და ამ სფეროსთვის გამოყოფილი თანხების მონოპოლიზაციას.
საბჭოს ფუნქციები და ამოცანებია: ა) ბუნებრივი სასმელი წყლის ინდუსტრიის განვითარების ხელშეწყობა; ბ) ბუნებრივი სასმელი წყლის ინდუსტრიის ანვითარების ხელშეწყობის უზრუნველსაყოფად შესაბამისი წინადადებების მომზადება და საქართველოს მთავრობისთვის წარდგენა; გ) ბუნებრივი სასმელი წყლის ინდუსტრიის განვითარებისათვის უწყებათაშორისი საქმიანობის კოორდინაცია; დ) გაწეული საქმიანობის ანგარიშის საქართველოს მთავრობისათვის წარ¬დგენა.
საბჭო უფლებამოსილია: ა) მოამზადოს შესაბამისი გადაწყვეტილებებისა და სამართლებრივი აქეტების პროექტები; ბ) საქართველოს სამინისტროებისაგან, სხვა სახელმწიფო უწყებებისა და ორგანიზაციებისაგან მოითხოვოს და მიიღოს საბჭოს საქმიანობისათვის აუცილებელი ინფორმაცია; გ) საბჭოს კომპეტენციაში შემავალი საკითხების შესწავლისა და სათანადო რეკომენდაციების შემუშავების მიზნით შექმნას თემატური სამუშაო ჯგუფები შესაბამისი სამინისტროების, სხვა სახელმწიფო უწყებების, ორგანიზაციების, დამოუკიდებელი ექსპერტებისა და სპეციალისტების მონაწილეობით; დ) საბჭოს საქმიანობის მიზნებიდან გამომდინარე, საკითხის სრულყოფილად შესწავლისა და გამოკვლევის მიზნით, მოაწყოს სამუშაო შეხვედრები შესაბამის დაინტერესებულ პირებთან და უწყებებთან; ე) მოამზადოს წინადადებები საბჭოს შემადგენლობაში ცვლილებების შეტანის შესახებ.
2013-2014 წლის განმავლობაში მთელი საქართველოს მასშტაბით ჩატარდა ტენდერები, რომლებიც სასმელი წყლის ინფრასტრუქტურის გაუმჯობესებას ისახავდა მიზნად. შეიძება ითქვას, რომ სურათი დაახლოებით ერთი და იგივეა -დახარჯულია მილიონები, თუმცა რეალურად სასმელი წყლის პრობლემა ისევ პრობლემად რჩება.
დემონსტრაციისთვის მოგვაქვს რამოდენიმე მაგალითი - 1. 2013 წელს კასპის მუნიციპალიტეტმა ჩაატარა ტენდერი, რომელიც მიზნად ისახავდა კასპის რაიონის სოფელ წინარეხის სასმელი წყლით მომარაგებას. ტენდერში გაიმარჯვა შპს "ჰიდროტექნოლოგიურმა ჯგუფმა". შემდგომი ქრონოლოგია შემდეგია:1) არ შეუმოწმებულა პროეტს ხარისხი, არ ამოწმებენ როგორც ხარისხიანი დოკუმენტი, შესაბამისად უცნობი იყო იმუშავებდა თუ არა იგი; 2) არ ჩატარებულა წინასაპროექტო კვლევები რომელიც სტანდარტებით მინიმუმ 1 წლით ადრე მაინც უნდა დაიწყოს წყალმომარაგების შემთხვევაში;3) არ შემოწმებულა წყალი სასმელად ვარგისია თუ არა.
4) კონტრაქტით გათვალისწინებული პირობები ექსპერტიზის ჩატარებაზე დაირღვა ანუ ჯერ მიიღეს მიღება ჩაბარების და ფარული სამუშაოების აქტებით ხოლო მერე მოითხოვეს ექსპერტიზა. 5) შუალედურ მიღება ჩაბარებებს ხელი მოაწერეს იურიდიულად არაკომპეტენტურმა სახელმწიფო მოხელეებმა
6)უკანონოდ მიიღეს საბოლოო მიღება ჩაბარების აქტით ობიექტი. იმიტომ რომ არ არსებობდა იურიდიულად გამართული ანუ ექსპერტიზის მიერ დადებული დასკვნა რომელიც განსაზღვრავდა მოცულობებს და შემდგომ ბიუჯეტებს
7)საბოლოო მიღება ჩაბარების შემდგომ არ დასვევს სამხარაულის წინაშე სწორი კითხვა ფარული სამუშაოების აქტების მომზადება უკვე გვიანი იყო
8) არასდროს გაკეთებულა წყლის ანალიზი როგორც სასმელად ვარგისი დარღვევა
შედეგად მიუხედავად დახარჯული საბიუჯეტო სახსრებისა და ჩატარებული სამუშაოებისა სოფელს დღემდე არ მიეწოდება სასმელი წყალი. უფრო მეტიც არსებობს წყლის დაბინძურების და როგორც შედეგი მოსახლეობის მოწამვლის საფრთხე", _აცახდებენ პარტიაში.
,,ნაცმოძრაობის" ინფორმაციით, 2014 წელს წყალმომარაგების ინფრასტრუქტურის აღდგენა-რეაბილიტაციისთვის გამოყოფილია 108 860 000 ლარი, საიდანაც 101 460 000 ლარს წარმოადგენს კრედიტი შემდეგი ორგანიზაციებიდან: აზიის განვითარების ბანკი, ევროპის რეკონსტრუქციის და განვითარების ბანკი, ნიდერლანდების განვითარების საექსპერტო ბანკი, ევროპის საინვესტიციო ბანკი. სწორედ ამ თანხის, მათ შორის შემდგომი თაობების გადასახდელი კრედიტის, ათვისებისთვის არის მომზადებული ეს სქემა.
შესაბამისად, პარტიაში მიაჩნიათ, რომ მთავრობის მცდელობა ქათამარ ფხოველიშვილი გადააბრალოს ორ მილიონზე მეტი ლარის გაფლანგვა არ შეესაბამება სინადვილეს.
,,ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა" მოითხოვს ამ საქმის ისევე, როგორც ჯოკია ბედუკაიას შემთხვევის ბოლომდე გამოძიებას და ყველა შესაძლო დამნაშავის, მათ შორის ზემოთ აღნიშნული „ქართული ოცნების" მთავრობისა და პარტიულ ახლანდელ და ყოფილი მაღალჩინოსნების, გამოვლენას და დასჯას. როგორც პარტიის განცახდებაშია აღნიშნული წინააღმდეგ შემთხვევაში მივიღებთ ბიძინა ივანიშვილის მხრიდან ფავორიტების ერთი ჯგუფის კორუფციული სქემის მეორე ჯგუფით ჩანაცვლებას, რაც საქართველოს მოსახლეობისთვის არაფერს არ შეცვლის.